2011. július 5., kedd

Edward naplója 30


2011. 07. 03. (vasárnap)

Egy borongós, évezrednek tűnő nap után mozgalmas estém volt. Kedves gazdám megjelent, ezúttal nem csak háromnegyed órára. Miután végighallgattam a szokásos 'mekkora rendetlenséget tudtok ti csinálni' előadást, végre nekilátott a takarításnak. Mérhetetlenül álmos voltam, egész nap aludtam, így későn vettem észre, hogy lapátra tettek. A szó legszorosabb értelmében. A lapáttal aztán a tálcára kerültem, ahol már ott lakmározott Al, ha jól emlékszem, petrezselymet tömött magába. Al-t mindenki ismeri: ha lerakják, ott marad, pláne, ha elé tesznek valami ehetőt. Én nem vagyok ilyen ostoba. Pont olyan, mintha lefizetnének, de én nem hagyom magam megvásárolni egy levélnyi petrezselyemmel - én utazni szeretek. Talán nem is házam van, hanem lakókocsim... Na, a lényeg a lényeg, mivel Alphonse olyan szépen egy helyben maradt a takarítás alatt, Andi el volt ájulva tőle, hogy milyen jól nevelt. És akkor, ennek ellenpéldájaként ki más lenne felhozva, mint én? Persze, logikus... kétpercentként visszatett a tálca földes részére. Amíg volt türelme pakolászni, merthogy én, a neveletlen csiga, addig próbálkoztam, míg végül megunta és hagyott hogy garázdálkodjak kicsit.
Jázminban is emberére, akarom mondani csigájára talált. Ő is követte a példámat is végigszlalomozott az üvege tetején. De vele nem veszekedett senki, nem értem, miért. Bezzeg velem nem kivételezik.
Miután kimosta a helyünket, hozott megint sok élő füvet, útifűt, még leveleket is, amik meg is lettek mosva, így jó párás lett a terrárium légtere. Már azt hittem, mehetünk felfedező útra, mikor felkapott és elvitt fürdeni. Nem vagyok oda az efféle ötletekért. Nem is voltam koszos. Viszont Alphonse is víz alá lett dugva (de legalább arra figyel ilyenkor, hogy tüdős csigák vagyunk, és a víz nekünk fullasztó élmény tud lenni...). A földből előásott mocskos fekete Al-ból szép, fényes házú barna csiga lett. Mint egy mosóporreklám (^_^) Itt hívom fel mindenki figyelmét, a csigák nem szeretik a mosószert és nincs is szükségük rá, mondom ezt a félreértések elkerülése végett. Szóval Al a művelet után csöpögve beköltözött mellém, és végre, Jázmin is megszabadult az üvegjétől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése